Εξελίξεων συνέχεια της προσπάθειας της Clean Arctic Alliance (CAA) να
μειωθεί στο ελάχιστο δυνατό η χρήση Heavy Fuel Oil (HFO) στις αρκτικές
ρότες από το 2021 και μετά. Χθες στο Λονδίνο στο πλαίσιο συνεδρίασης του
Sub-Committee on Pollution Prevention and Response (PPR 6) του ΙΜΟ η
CAA καλωσόρισε την πρόοδο των συζητήσεων για το εν λόγω θέμα καλώντας
ωστόσο τα κράτη που έχουν πρόσωπο στον Αρκτικό κύκλο όπως η Ρωσία και
Καναδάς να κάνουν ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση της υποστήριξης της
μείωσης της χρήσης των εν λόγω καυσίμων υπενθυμίζοντας ότι ήδη κράτη
όπως η Φιλανδία, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία, Ισλανδία και ΗΠΑ υποστηρίζουν
την όλη προσπάθεια. Νωρίτερα την εβδομάδα που πέρασε ο γ.γ. του ΙΜΟ
είχε ασκήσει πιέσεις ώστε να ληφθεί σε επίπεδο ΙΜΟ μία ισχυρή δράση για
μείωση των ρυπογόνων καυσίμων στις αρκτικές ρότες γεγονός που η CAA είχε
χαρακτηρίσει πολύ θετικό. Κατά τη διάρκεια της PPR 6 τα μέλη του ΙΜΟ
σχηματοποίησαν μια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της επίπτωσης από την
χρήση HFO στο αρκτικό οικοσύστημα αλλά και πόσο θα επιδράσουν στις
τοπικές κοινωνίες και οικονομίες ενώ επίσης συζητήθηκε ενόψει και της
μείωσης των αέριων ρύπων CO2 γεγονός που οδήγησε στην δημιουργία μιας
λίστα καυσίμων μεταξύ των οποίων και τοHFO τα οποία και θα πρέπει να
εξεταστούν για την εύρεση εναλλακτικών φιλικότερων προς το περιβάλλον
καυσίμων.
jlazarou@theseanation.comπηγη
jlazarou@theseanation.comπηγη
Δημοσίευση σχολίου